Be Horeca

Controle terminals of niet?

Ze zijn praktisch en doeltreffend, maar vragen een financiële investering en personeel om een optimaal resultaat te leveren. De balans? Meer voor- dan nadelen.

 

Bestelterminals zijn interessant vanwege onder andere de volgende redenen:

  • Een omzetstijging van de handelaar tot 40%
  • Een grotere efficiëntie en een grotere beschikbaarheid voor de bediening in de zaal
  • Een vermindering van de wachtrijen bij de kassa’s
  • Een toename van het gemiddelde winkelmandje dankzij de upselling-functies
  • Een verbeterde klantervaring in het etablissement door kortere wachttijden
  • Weergave van allergenen en ingrediënten voor een geïnformeerde keuze en volledige informatie
  • Een eenvoudige en intuïtieve interface
  • Autonomie van de klant tijdens het hele proces, aangezien hij zijn producten kiest en rechtstreeks op de terminal betaalt

 

Tot de nadelen behoren:

  • De aankoop van een terminal is een serieus project voor de restauranthouder en blijft een belangrijke investering
  • Hij zal tijd moeten besteden aan een goede voorbereiding, essentieel voor een resultaat met een maximale impact
  • De artikelen en upselling selecteren die op de kiosk moeten worden weergegeven
  • De artikelen verrijken met aantrekkelijke visuals en een optimale beschrijving, inclusief allergenen en ingrediënten waar nodig
  • Ordervoorbereiding integreren in zijn organisatie om een optimale service te bieden

 

Wat is de kostprijs?

En hoeveel kosten installatie en onderhoud? Plug & Pos (de enige speler op de markt die een volledig geïntegreerd kassa – terminal – click&collect ecosysteem aanbiedt) beschikt naar eigen zeggen over een aanbod voor elk budget, aangepast aan de behoeften van de klanten: te installeren op een toog, aan de muur of vrijstaand. De prijzen beginnen vanaf 1.199 euro en gaan tot 15.000 euro voor grote modellen van 15 tot 32 inch met een geïntegreerde wisselaar.

Installatiekosten vanaf 779 euro, afhankelijk van de complexiteit van het project. De gebruikerslicentie inclusief updates en 6 dagen per week ondersteuning kost 75 euro/maand voor de eerste terminal en -50% vanaf de tweede kiosk binnen dezelfde vestiging.

 

Zijn de kiosken alleen interessant voor fastfood restaurants? Of zijn ze ook geschikt voor andere etablissementen?

De terminals zijn geschikt voor de gehele horeca. Ze zijn momenteel niet alleen te vinden in fastfoodrestaurants, maar ook in pizzeria’s, pokébars, bedrijfsrestaurants, theesalons, cafés, pastabars, frietkramen, ijssalons, banketbakkerijen, enz. En ook in winkels met een degustatiehoek.

 

En hoe zit het met de klantervaring?

Het is een echte gamechanger, omdat de klant niet meer hoeft aan te schuiven aan de kassa. Hij kan autonoom bestellen op het ritme van zijn wensen, zonder dat hij hoeft te wachten op een beschikbare ober of in de rij te staan bij de kassa. Hij maakt zijn keuze uit het menu en de upselling-functies, betaalt via de terminal of een automaat en kan vervolgens zijn bestelling gaan afhalen.