Federatie Horeca Brussel Nieuws Be Horeca Recente acties van de Fédération Horeca Bruxelles (december 2022)
Be Horeca

Recente acties van de Fédération Horeca Bruxelles (december 2022)

De echte vraag is: wat doet de Federatie deze dag? Waar moeten de mensen die op straat werken in de Guldenvlieslaan zijn? Binnenkort zullen we het hebben over onze activiteiten van de afgelopen dagen.

We vechten allang voor een verlaging van de kosten; die eis heeft gehoor gekregen.

 

Overleggen met het Gewest over de energiekosten

De hoge energiekosten zijn de belangrijkste prioriteit van onze leiders. Daarom werken we samen met het westen en het ministerie van vervoer. Dit betekent dat we een toezegging moeten doen: 30% van het saldo tussen onze rekening voor 2021 en de rekening voor 2022, die door de regering zal worden vastgesteld. Dit gat zal in januari, in het kader van de jaarlijkse begroting, worden gedicht. Ook vragen wij u te kijken naar eventuele knelpunten of problemen in verband met dit beleid.

Het aantal uren voor studenten verhogen

Wij willen het aantal studenten verhogen. Het aantal studenten wordt verhoogd van 475 per jaar naar 600: een groot aantal studenten die in deze sector zullen werken.

Verkrijgen van de kostenverlaging

Wij zien dat er nog een lange weg te gaan is om de kosten te verlagen. Dit is een goede zaak voor alle andere sectoren. Het FHB wil ook de sociale uitkeringen verhogen. Ze worden in het eerste en tweede kwartaal afgesloten met 7%. Dit is een kleine overwintering, maar we hebben al wat veranderingen doorgevoerd.

De loonindexering herzien

Wij willen de indexering niet veranderen. Dit is niet nodig en de sociale kosten worden gedekt.

Onze website aantrekkelijker maken

Was jij het die opgevallen is? Onze website is nu open. Dankzij het harde werk van onze IT-afdeling en het FHB-team kunt u de site gemakkelijk bereiken via uw computer of telefoon, maar de site is ook mobiel responsief. We kunnen een paar kleine wijzigingen aanbrengen aan onze mobiele applicatie en de Horecafederatie Brussel zet zich ook in om deze responsiever te maken.

Verhuizen naar de Guldenvlieslaan

Om onze huurkosten te drukken, is ons kleine team verhuisd van de Anspachlaan naar de Guldenvlieslaan nummer 21.

Aanwerven van een nieuwe communicatiejournalist

Dat is Romane Henkinbrant. Sinds zij werkzaam is op het gebied van lifestyle-artiesten voor het Belgische publiek. Wij nodigen u uit voor een kort interview.

Wat is Romane Henkinbrant, de nieuwe communicatie journaliste van de Horeca Federatie in Brussel?

Romane Henkinbrant
Romane Henkinbrant

Hoe kan ik mijn carrièrepad flexibeler maken?

Mijn achtergrond is divers. Ik heb een bachelor in film afgerond aan het Institut des Arts de Diffusion (IAD) en ben nu bezig met een master in communicatie en digitale marketing aan de Université Saint-Louis (in samenwerking met het ISFSC). Ik heb een sterke interesse in design en studeer voor een Executive Master in food design aan de Academie voor Schone Kunsten in Brussel. Na mijn studies ben ik gaan werken als freelance journalist voor verschillende media (Recto Verso Magazine, Bazar Magazin, Elle à Table, Marie Claire Belgium,...), eerst over allerlei andere onderwerpen, maar daarna heb ik me gespecialiseerd in eten en drinken. Na mijn studies werd ik aangeworven door Synapse Agency, een digitaal marketingbureau, en ging ik bij Rob The Gourmets' Market aan de slag als Digital Marketing Coordinator.

Ben je geïnteresseerd in de horeca?

Zoals ik het zie, heb ik veel te zeggen. Voor mij is het een absolute noodzaak dat mijn leven begint. Eten is synoniem met ervaringen: culturen, streken, mensen. Het is een moment van begrijpen, ontdekken en leren dat evenveel met jezelf te maken heeft als met de mensen met wie je bent. Volgens mij is de horeca ook een essentiële sector die levend gehouden en beschermd moet worden.

Waar staat de Federatie?

De doelen die de Federatie verdedigt liggen mij na aan het hart en ik ben blij dat ik de kracht van digitale communicatie kan gebruiken om een sector te verdedigen.

Wat zijn mijn activiteiten? Wat is mijn prioriteit voor de communicatie van de Federatie?

Ik wil graag op de hoogte zijn van alle initiatieven van de Federatie, de activiteiten die zij uitvoeren en de resultaten van hun werk. Ik wil dat deze informatie veel mensen ten goede komt en dat we laten zien dat we de beste pleitbezorgers van de sector zijn.

Op welke communicatiemiddelen wil jij je concentreren?

De beste communicatie is wanneer vele kanalen worden gecombineerd tot een complete dienst. Daarom hoef ik mijn mediabeleid niet te veranderen, maar moet ik wel weten hoe ik deze media moet gebruiken. Ik wil een impuls geven aan het sociale netwerk, met een naam die niet verwijst naar een videostrategie, omdat het een echt en moeilijk communicatiemiddel is.

Mobiele versie afsluiten