Federatie Horeca Brussel Nieuws Be Horeca Portretten van gedurfde ondernemers
Be Horeca

Portretten van gedurfde ondernemers

Hoewel ze inspirerend zijn, zijn ze ook een geweldige manier om de horeca van morgen te leren kennen. Dit is het resultaat van twee prachtige ervaringen.

Deur Vanille Dujardin

Chloé Sengier: voedsel onderneemster

Coco Donuts
Coco Donuts

Chloé Sengier opent graag nieuwe horecaconcepten in Brussel. De jonge onderneemster stampte eerder Crème in Coco Donuts uit de grond en is momenteel druk bezig met haar nieuwe project Kusjes. Door haar uitgebreide ervaring in de horeca en haar journalistieke/communicatieve werk heeft ze veel te bieden in deze drukke en innovatieve sector. Na een reis naar Australië kwam ze terug naar Brussel en opende een restaurant als een van haar eerste jobs. "Het was een voor de hand liggende keuze"vertelt ze. "Want als je een zaak opent, kom je met een concept, creëer je een ervaring... Ik denk dat de stad energie geeft en dat is geweldig."

Authentieke ondernemersmentaliteit

Noch de coronacrisis noch de stijgende energiekosten konden Chloé ontmoedigen. "Als je onderneemt - in eender welke sector - word je onvermijdelijk geconfronteerd met problemen"zegt ze. "Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je het juiste gereedschap hebt. Deze grote crises zijn ook een belangrijke factor als het gaat om positionering en investeringen."

Nu ze haar achtergrond in management en gastvrijheid heeft, is ze klaar voor haar nieuwste concept in Brussel. Met haar nieuwste project, een ijssalon dat Bisou gedoopt werd, heeft ze zen tijd om zich te vervelen. "Ik ben een beetje overal en probeer mijn aandacht te verdelen. Ik weet zeker dat ik me geen zorgen hoef te maken over hoe mijn dag zal verlopen."besluit ze enthousiast.

Net zoals een ziekenhuis werkt, werkt ook de energie van de stad.

Compagnie ABC: uitzonderlijke groei

ABC Bedrijf

Het verhaal begon in 2015, toen Axel, Bruno en Chuck de handen in elkaar sloegen om samen een aantal cafés te openen in Brussel. "We noemen één vestiging per jaar over, met een onderbreking van twee jaar door corona"Bruno Bogaert, van B van Compagnie ABC uit. Het trio nam aldus Café Luxemburg, Bar du Matin in Dinghi over. "We kiezen bestaande cafés en optimaliseren ze, of we creëren nieuwe projecten"zegt Bruno. Maar de twee partners hebben ook een sterke talenkennis - en hun succes is duidelijk.

Mensen eerst

Met zijn ongekende groei in de horeca wil Compagnie ABC uitgroeien tot een inspirerende leider op de markt van cafés waar de gasten ook iets kleins kunnen eten. "Wij zetten mensen op de eerste plaats en bieden een bovengemiddelde kwaliteitservaring voor de juiste prijs."

Die uitdaging gaat ABC Company aan door te streven naar de allerbeste kwaliteit in de beleving. "We hebben nauwkeurige protocollen die onze medewerkers autonomie laten, waardoor de functionele prestatie toch menselijk blijft"zegt Bruno. Volgens hem is dit nieuwe type ondernemer de toekomst van de restaurantbranche. "Onze grootste uitdaging op dit moment is om onze ontwikkeling voort te zetten met behoud van een sterke bedrijfscultuur."

We heten je de komende dagen van harte welkom.

Mobiele versie afsluiten