Federatie Horeca Brussel Nieuws Coronavirus Het Corona callcenter van INASTI: het gratis telefoonnummer voor zelfstandigen in moeilijkheden als gevolg van het Coronavirus.
Coronavirus

Het Corona callcenter van INASTI: het gratis telefoonnummer voor zelfstandigen in moeilijkheden als gevolg van het Coronavirus.

Een handig nummer voor zelfstandige cateraars

tijdens deze moeilijke periode.

Zelfstandigen die vragen hebben over de maatregelen met betrekking tot hun sociale status die genomen zijn als gevolg van het coronavirus (bijv. premies en uitkeringen) kunnen gratis contact opnemen met het INASTI Corona Call Centre.

Het callcenter is gratis bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur op 0800 12 018.

Wie kan contact opnemen met het callcenter voor informatie?

Zelfstandigen die moeilijkheden ondervinden als gevolg van het coronavirus kunnen gebruik maken van verschillende maatregelen. Als ze vragen hebben over deze maatregelen, kunnen ze contact opnemen met het NISSE Call Centre.

De vragen hebben betrekking op de volgende maatregelen:

1. uitstel van betaling of verlaging van hun voorlopige socialezekerheidsbijdragen,
2.vrijstelling van hun socialezekerheidsbijdragen,
3. schadeloosstellingen onder het brugrecht,
4. kwijtschelding van toeslagen.

De meest recente informatie over deze maatregelen is te vinden op de NISSE-website.

Zelfstandigen kunnen ook altijd contact opnemen met hun sociale verzekeringsfonds, dat het eerste aanspreekpunt blijft voor eventuele vragen.

Het callcenter in cijfers

130 INASTI-medewerkers werken hard om alle zelfstandigen zo snel mogelijk te helpen.
Sinds de lancering van het callcenter op 16 maart hebben al 6.000 zelfstandigen contact opgenomen met het callcenter.

Mobiele versie afsluiten