Federatie Horeca Brussel Nieuws Sector De sleutels tot het onthaal van toeristen (III)
Sector

De sleutels tot het onthaal van toeristen (III)

De 2e internationale toeristische klantenkring?

Amerikanen - gepassioneerd en veeleisend.

Hoe kunnen we de EU-hoofdstad beter profileren?

Een goede ontvangst, gecombineerd met een goede kennis van de informatie en diensten die beschikbaar zijn voor bezoekers van Brussel, blijft een cruciale factor om toeristische klanten te behouden en ervoor te zorgen dat de hoofdstad van de EU goed bekend staat.

In deze context kan kennis van de eisen, verwachtingen en gewoonten van de verschillende groepen toeristen die naar Brussel komen, uw etablissement helpen zijn klantenkring te ontwikkelen en loyaliteit op te bouwen. De Engelse toerist is immers niet de Spaanse toerist, die weer niet de Russische toerist is.

Met het oog hierop hebben het Comité voor Regionaal Toerisme van Parijs en de Kamer van Koophandel en Industrie van Parijs-Island een gids gepubliceerd waarmee alle professionals op het gebied van toerisme en vrijetijdsbesteding en de Parijse winkeliers kennis kunnen maken met de eisen van de toeristische clientèle volgens de verschillende culturen. Parijs is natuurlijk geen Brussel, dus de eisen en verwachtingen zijn voor bepaalde zaken anders. Toch zijn er verwachtingen op het gebied van gastronomie, digitale technologie, mobiliteit en prijs.

(Bron: Spreek jij Toerist

Een welkom in een paar woorden?

Bonjour/ Bienvenue: "Goedemorgen" (ochtend), "Welkom", "Goedemiddag" (middag), "Goedenavond" (avond)

Au revoir : "Tot ziens" - Merci : "Dank u", ik wens u een aangenaam verblijf: "Ik wens je een fijn verblijf"

Hoe kunnen ze beter worden ontvangen?

  • Let vooral op toeristische recensies, vooral op internet
  • Meer hoogwaardige diensten aanbieden
  • Volledige service bieden
  • Let goed op de kwaliteit van je welkom, je enthousiasme en je glimlach.
  • Rekening houden met hun specifieke behoeften in elke fase van hun verblijf

TOP 3 ACTIVITEITEN

  • 93,5 % Bezoek aan musea / monumenten
  • 89,5 % Wandelen
  • 69,2 % Bezoek aan parken en tuinen

Wat onderscheidt hen van andere nationaliteiten

  • Markten, vlooienmarkten
  • Gastronomie ontdekken
  • Winkelen

RITME VAN DE MAALTIJDEN

  • Ontbijt: 7.00-8.00 uur
  • Lunch: 12pm-1pm
  • Diner: vanaf 18.00 uur

GASTRONOMIE

  • De voorkeur geven aan gastronomische maaltijden 's avonds en lunchen dicht bij de activiteiten van de dag
  • Kies eenvoudig voor foodtrucks en afhaalmaaltijden
  • Houdt van kaas en wijn en wil gastronomische specialiteiten proberen
  • Geïnteresseerd bent in proefcursussen, met name wijn- en bierproeverijen in België

DIGITALE ONTWIKKELING

  • Technofielen, ze reizen met smartphones en tablets
  • Geniet van gratis Wi-Fi
  • Voornamelijk geolocatie en informatietoepassingen gebruiken
  • Ze zijn actief op sociale netwerken en delen gemakkelijk hun reiservaringen

TOEGANKELIJKHEID EN VERVOER

  • Gebruikers van taxi's, met name voor transfers van en naar luchthavens
  • Verwacht dat taxichauffeurs vriendelijk en behulpzaam zijn (bagage)
  • Stel het bijzonder op prijs om in het Engels te worden verwelkomd
  • Let op een gebrek aan toegankelijkheid, met name voor rolstoelgebruikers, met Noord-Amerika als benchmark

WINKELEN

  • Zie warenhuizen en luxe boetieks als plaatsen om te bezoeken, boordevol cultuur
  • Winkelarchitectuur en -decoratie waarderen
  • Koop een verscheidenheid aan producten, van souvenirs tot luxegoederen
  • Neem liever iets typisch mee terug dat ze thuis niet zouden vinden

WACHTMANAGEMENT

  • Bereid zijn op de wachttijden die horen bij een verblijf in een grote toeristische stad
  • Waardering voor de inspanningen om het comfort tijdens het wachten te verbeteren: schuilplaatsen, waterpunten, bankjes, enz.
  • Graag op de hoogte worden gehouden: wachttijden, verschillende brochures, enz.

KWALITEIT / PRIJS

  • Willen genieten en zichzelf niet beperken
  • Over het algemeen tevreden met waar voor je geld

BEVEILIGING

  • Waardeer de zichtbare aanwezigheid van de veiligheidstroepen
  • Graag op de hoogte worden gehouden van de maatregelen die zijn genomen om de veiligheid te waarborgen

(Bron: Spreek jij Toerist

Mobiele versie afsluiten