AB Inbev verklaart dat het, rechtstreeks en via de Belgische brouwers en de HoReCa-federaties, zal blijven pleiten voor een duidelijke strategie met het oog op een zo snel mogelijke hervatting van de productie.
De marktleider is ervan overtuigd dat de horecasector samen in alle veiligheid kan heropenen en dat de huidige situatie onhoudbaar is.
-> In het kader van een mogelijke heropening heeft AB Inbev een procedure opgezet voor het omruilen van alle vervallen AB Inbev-producten (kratten en vaten).
-> In het kader van een mogelijke heropening heeft AB Inbev een procedure opgezet voor het omruilen van alle vervallen AB Inbev-producten (kratten en vaten).
->Dit geldt voor AB InBev producten die nog verzegeld zijn (= verzegelde vaten + verzegelde flessen in volledige kratten) en die vervallen tussen 19/10/2020 en 01/04/2021.
In de praktijk?
- Fase 1 Klik op de link Vul het retourformulier in om uw verzoek bij ons te registreren.
- Stap 2 Dit formulier kan tot maximaal 2 weken na de heropening van HoReCa worden ingevuld.
- Stap 3 : Producten waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken en die zijn verzegeld, worden teruggenomen als complete goederen en dezelfde producten worden omgeruild bij de volgende levering door uw leverancier. Uw leverancier is verantwoordelijk voor de facturering en terugbetaling van uw goederen.
Voorbeeld: u hebt 5 ongeopende Jupiler vaten van 50 liter waarvan de vervaldatum 15/11/2020 is. Deze vaten worden teruggenomen door uw leverancier. Ze worden ook omgeruild met 5 nieuwe Jupiler vaten van 50 liter.
- Stap 4: Open vaten + onvolledige kratten, d.w.z. producten die niet kunnen worden teruggenomen, moeten eerst volledig worden leeggemaakt. U kunt ze dan bij de volgende levering terugsturen naar uw leverancier en ze worden terugbetaald als leeggoed. Als er nog vaten openstaan/gekoppeld zijn op je flowsysteem, moeten deze ook losgekoppeld en geleegd worden. Vergeet niet om de slangen na het loskoppelen goed door te spoelen met water.
Voorbeeld: je hebt 2 Jupiler 50L vaten die al aangesloten en dus open zijn. U moet deze vaten loskoppelen van uw systeem en leegmaken. Spoel vervolgens de leidingen door met water. Bij uw volgende levering worden deze vaten teruggenomen en gecrediteerd als ledigingen..
- Stap 5 : Je leverancier zal je verouderde goederen en eventuele olieverversingen terugnemen en je nieuwe producten leveren. Neem voor meer informatie contact op met je leverancier.
- Stap 6 Om je kranen in topconditie te houden en mogelijk bierverlies te voorkomen, raden we je aan om in de tussentijd elke week alle leidingen met water te blijven reinigen, vooral voordat je ze weer in gebruik neemt.
Uitzonderingen:
- Als je tankbier hebt, neem dan contact op met ons Customer Experience team (cx.horeca@ab-inbev.com).
- Als je een sportclub, nachtclub of studentenclub bent, worden alle AB InBev producten waarvan de vervaldatum is verstreken terugbetaald tot 2 weken na de heropening van het seizoen/hervatting van je activiteiten. De deadline voor het invullen van retourformulier is ook 2 weken na de heropening van het seizoen/hervatting van je activiteiten.
Zijn er nog andere vragen? Als je hulp nodig hebt of andere vragen hebt, kun je contact opnemen met ons Klantenervaringsteam (cx.horeca@ab-inbev.com).