Geacht lid, beste klant,
In de afgelopen weken en maanden hebben we herhaaldelijk opgeroepen tot een plan om de horeca weer open te krijgen en te ondersteunen, zowel achter de schermen als in de schijnwerpers.
Vandaag, aan de vooravond van de vergadering van het overlegcomité op woensdag 14 april, lanceren we de campagne "Een gesloten café kan ook een slapeloze nacht betekenen", in samenwerking met de belangrijkste federaties van de horeca en haar leveranciers.
Morgen verschijnen in de meeste Belgische kranten portretten van een aantal horeca-uitbaters met deze boodschap. Hun ogen roepen emotie op, maar ook vastberadenheid: geef ons een kans om te laten zien dat we in alle veiligheid kunnen heropenen.
We vragen de politieke spelers dus om op 1 mei open te kunnen gaan.
Voor 6 op de 10 cafés en restaurants is de opening op 1 mei geen luxe, maar een noodzaak. Bovendien is de hele horeca ervan overtuigd dat zij een deel van de oplossing voor deze pandemie kan zijn: de horeca kan een veilige omgeving zijn, waar mensen op een gecontroleerde manier samen kunnen komen. Dit komt ook het mentale welzijn van de bevolking ten goede.
Het doel van de campagne is om de regering te herinneren aan het beloofde vooruitzicht van een opening op 1 mei.
We roepen je op om deze campagne te steunen en je sympathie voor de horeca te tonen via sociale media.
Wat kun je posten op Facebook / LinkedIn?
- Gebruik de hashtag #ouvronslhoreca in elk bericht
- Deel een of meer afbeeldingen die je kunt downloaden van de website ouvronslhoreca.be
- Leg uit waarom je het initiatief steunt (je link met de horeca)
- Neem bijvoorbeeld het argument van de campagne over: 6 van de 10 horecabedrijven zitten in de problemen. Geef ze nu groen licht om op 1 mei weer open te gaan. Ze kunnen dit veilig, verantwoord en met hun leveranciers doen. Laat ze deel uitmaken van de oplossing om uit deze crisis te komen.
- Sluit het bericht af met een oproep tot actie, bijvoorbeeld: Wilt u uw steun betuigen aan de horeca? Niets is eenvoudiger 👇
- 🔹Download een van de beschikbare posters op de ouvronslhoreca.be
- Deel het op je sociale netwerken met de hashtag #ouvronslhoreca en/of bevestig het op je raam/luik.
Wij danken u hartelijk voor uw steun voor dit initiatief. Samen zullen we ervoor zorgen dat de horeca op 1 mei weer veilig opengaat.
Vriendelijke groeten,
Horecafederatie Brussel.
Beste deksel, klant,
De laatste weken en maanden hebben we meerdere keren een heropenings- en ondersteuningsplan voor de horecasector bepleit, zowel achter- als voor de schermen.
Vandaag, aan de vooravond van het overlegcomité van woensdag 14 april, lanceren we samen met de belangrijkste horeca- en leveranciersfederaties de campagne "Een stil café kan je ook wakker houden". Morgen komen portretten van enkele horecaondernemers, begeleid door die boodschap, paginagroot in de meeste Belgische kranten. Hun blik toont emotie, maar ook vastberadenheid: geef ons een kans te tonen dat we veilig kunnen heropenen.
Op die manier vragen we aan de politieke belanghebbenden om op 1 mei open te kunnen gaan. Voor 6 op de 10 cafés en restaurants is openen op 1 mei geen luxe, maar een noodzaak. Als gevolg hiervan heeft ook de cateringsector zijn rol in de verspreiding van deze pandemie ingehaald: de cateringsector kan een vitale sector zijn waar mensen op een gecontroleerde manier kunnen samenwerken. Maar de mentale samenstelling van het personeel is ook belangrijk.
Doel van de campagne is om de overheid te herinneren aan het beloofde perspectief om op 1 mei te openen.
We hopen dat u gebruik zult maken van deze campagne en uw sympathie voor de cateringindustrie zult tonen in de sociale media.
Wat kunt u doen op Facebook / LinkedIn?
- Gebruik de hashtag #opendehoreca in elk bericht
- Deel een of meer van de beelden die kunnen worden gedownload op de website opendehoreca.be
- Leg uit waarom u het initiatief steunt (uw band met de horecasector)
- Herhaal het argument van de campagne, bijvoorbeeld: 6 van de 10 horecabedrijven zitten in de problemen. Geef hen groen licht om op 1 mei weer open te gaan. Ze moeten dit op een zorgvuldige en betrouwbare manier doen en met de hulp van hun leaserijders. Help ons alstublieft deze crisis te overwinnen door actie te ondernemen. #openlhoreca
- Eindig het bericht met een oproep tot actie, bijvoorbeeld:
Wilt u ook uw steun aan de Horeca betuigen? Niets is makkelijker 👇
🔹 Download een van de affiches op ouvronslhoreca.be
Deel het op uw sociale netwerken met de hashtag #ouvronslhoreca en/of hang het op in uw etalage
Hartelijk dank voor uw steun voor dit initiatief. We kijken uit naar een volledige opening van de horeca op 1 mei.
Met vriendelijke groeten,
Federatie Horeca Brussel.